بسم الله الرحمن الرحیم

با روشن شدن شرایط فرهنگی ـ اجتماعی زمان امام حسین (علیه­ السلام) به راحتی معلوم شود که: نهضت اباعبد الله یک نهضت فرا تاریخی است و همه­ی تاریخ را فرار گرفته، لذا قصه ­ی دشمنان اباعبد الله، قصه­ ی دشمنان بشریت است و این جبهه همیشه گشوده است. حسین (علیه ­السلام) چهره­ای از دشمن را می ­شناخت که اسلام تا ابد از طریق این چهره تهدید می­ شود، لذا نهضت حسینی است که می ­تواند تا قیام قیامت دشمنان اسلام را شکست دهد. 

هم اندیشی دینی . درسهایی از کربلا فرهنگ اموی ـ رومی معاویه بنا دارد روح اسلام را از کالبد آن جدا کند و به جای آن روح فرهنگ دنیادوستی و تجمل ­گرایی را در اسلام وارد کند. یعنی بنا دارد اسلامی به مردم ارائه دهد که فقط نامی از آن باقی مانده و محتوای آن فرهنگ جاهلیت اموی است که با فرهنگ اومانیستی غربی ممزوج شده است. این فرهنگ بنا دارد رابطه­ ی انسان را با آسمان و عالم ملکوت قطع کرده و او را اسیر و شیفته ­ی زمین و دنیای پوچ نماید. در این فرهنگ، دین صورتی تشریفاتی و ابزاری به خود می­گیرد و در آن از پرهیزکاری و عدالت خبری نیست.  

این نوع از زندگی که مولود فرهنگ اموی ـ رومی است، ذلّت و خواری انسانیت را به همراه دارد. انسانی که از واقعیت ملکوتی خود فاصله بگیرد و حقیقت خود را در دنیای مادی خلاصه کند، در واقع جز ذلّت و خواری چیزی نصیبش نمی ­شود و دست آخر هم سرنوشتی جز پوچی و سردرگمی در انتظارش نمی ­نشیند.

اصول زندگی حقیقی این است که نگذاریم دستمان از آسمان و غیب و ملکوت بریده شود و عمرمان را در سرگردانی سپری نماییم. انسان ­های بزرگ، معنی زندگی خود را در مقاومت در برابر فرهنگی می ­دانند که قصد دارد حیات آسمانی را از آن­ها بگیرد. روی همین حساب است که امام حسین (علیه­ السلام) در قیام خود فریاد «هَیْهَاتَ‏ مِنَّا الذِّلَّة» بر می­ آورد.

هر حاکم و زمامداری که سر کار بیاید خود به خود دوست دارد به سر و وضع شهرها برسد، جاده سازی کند و کارهایی از این قبیل انجام دهد؛ اما صِرف این کارها به هیچ وجه کافی نیست. اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم ­السلام) علاوه بر آبادانی دنیا، روح معنوی هستند در کالبد جامعه. و نظام اموی تنها کالبد بی ­روحی از اسلام را به مردم ارائه می­ دهد که در تجملات دنیا احاطه شده و چیزی از معنویت و نورانیت در آن نمی ­توان یافت. بنابراین نهضت حسینی یعنی بقایی همراه با ملکوت، و فرهنگ معاویه ­ای یعنی زیستن همراه با حیات صِرف زمینی. 

متولد سال ۱۳۵۴ هستم. در سال ۷۶، توفیق پیدا کردم تا در جمع خوبان طلبه حضور داشته باشم و مشغول دروس حوزوی شوم. ـــــ بعد از ده سال مطالعه ی دروس حوزوی، وارد درس خارج حوزه شدم و از محضر اساتیدی چون: آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله محمد عندلیب همدانی استفاده کردم. به مدت شش سال از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بودم ــــ همچنین در حوزۀ مشاوره ی خانواده، تربیت کودک، امور جوانان و نیز پاسخگویی به مسائل اخلاقی مشغول فعالیت هستم و در این رابطه هم دارای تألیفاتی هستم.
نوشته های مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

مدیر سایت: احمد نباتي
Thumb_141956
ای برادر! پشتیبان «ولی فقیه» باش، اما پیشاپیش «ولی فقیه» بایست و تیرهای زهر آگین دشمن را که به سوی او روانه می شوند به جان خریدار شو ... تنها عافیت طلبان دنیا دوست هستند که عوام فریبانه از «ولایت» و «ولایت مداری» دم میزنند، اما در هنگامه ی فتنه ها و امتحان های سخت، پشت سر ولی فقیه سنگر می گیرند، تا دنیای "فانی" خود را در خطر نبینند!  
ویــژه هـــا
پی گیری پرسش شما
آمار سایت
    عکس های متنوع تصادفی