×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

بسم الله الرحمن الرحیم

با روشن شدن شرایط فرهنگی ـ اجتماعی زمان امام حسین (علیه­ السلام) به راحتی معلوم شود که: نهضت اباعبد الله یک نهضت فرا تاریخی است و همه­ی تاریخ را فرار گرفته، لذا قصه ­ی دشمنان اباعبد الله، قصه­ ی دشمنان بشریت است و این جبهه همیشه گشوده است. حسین (علیه ­السلام) چهره­ای از دشمن را می ­شناخت که اسلام تا ابد از طریق این چهره تهدید می­ شود، لذا نهضت حسینی است که می ­تواند تا قیام قیامت دشمنان اسلام را شکست دهد. 

هم انديشي ديني . درسهايي از كربلا فرهنگ اموی ـ رومی معاویه بنا دارد روح اسلام را از کالبد آن جدا کند و به جای آن روح فرهنگ دنیادوستی و تجمل ­گرایی را در اسلام وارد کند. یعنی بنا دارد اسلامی به مردم ارائه دهد که فقط نامی از آن باقی مانده و محتوای آن فرهنگ جاهلیت اموی است که با فرهنگ اومانیستی غربی ممزوج شده است. این فرهنگ بنا دارد رابطه­ ی انسان را با آسمان و عالم ملکوت قطع کرده و او را اسیر و شیفته ­ی زمین و دنیای پوچ نماید. در این فرهنگ، دین صورتی تشریفاتی و ابزاری به خود می­گیرد و در آن از پرهیزکاری و عدالت خبری نیست.  

این نوع از زندگی که مولود فرهنگ اموی ـ رومی است، ذلّت و خواری انسانیت را به همراه دارد. انسانی که از واقعیت ملکوتی خود فاصله بگیرد و حقیقت خود را در دنیای مادی خلاصه کند، در واقع جز ذلّت و خواری چیزی نصیبش نمی ­شود و دست آخر هم سرنوشتی جز پوچی و سردرگمی در انتظارش نمی ­نشیند.

اصول زندگی حقیقی این است که نگذاریم دستمان از آسمان و غیب و ملکوت بریده شود و عمرمان را در سرگردانی سپری نماییم. انسان ­های بزرگ، معنی زندگی خود را در مقاومت در برابر فرهنگی می ­دانند که قصد دارد حیات آسمانی را از آن­ها بگیرد. روی همین حساب است که امام حسین (علیه­ السلام) در قیام خود فریاد «هَيْهَاتَ‏ مِنَّا الذِّلَّة» بر می­ آورد.

هر حاکم و زمامداری که سر کار بیاید خود به خود دوست دارد به سر و وضع شهرها برسد، جاده سازی کند و کارهایی از این قبیل انجام دهد؛ اما صِرف این کارها به هیچ وجه کافی نیست. اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم ­السلام) علاوه بر آبادانی دنیا، روح معنوی هستند در کالبد جامعه. و نظام اموی تنها کالبد بی ­روحی از اسلام را به مردم ارائه می­ دهد که در تجملات دنیا احاطه شده و چیزی از معنویت و نورانیت در آن نمی ­توان یافت. بنابراین نهضت حسینی یعنی بقایی همراه با ملکوت، و فرهنگ معاویه ­ای یعنی زیستن همراه با حیات صِرف زمینی. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


question